Prisregn över Bauer Media på Guldörat
Under tisdagskvällen delades de finaste audioprisen vi har i Sverige ut under Guldörat 2024. Bauer Media Sverige tog hem hela sju priser som bland annat Årets Morgonshow till Gry Forssell med vänner, Årets underhållning i radio till NRJ Morgon och Årets stjärnskott till Stella Cocozza.
- Vi är såklart otroligt glada och stolta över så många fina priser. Att såväl jury som lyssnare har valt att belöna vårt innehåll är ju ett otroligt fint betyg på att vi gör rätt saker. Att vi dessutom premieras för våra kundsamarbeten och det viktiga arbetet vi gör med Barncancerfonden och Nallekonserten känns väldigt fint och viktigt, säger Anna Rastner, Content Director på Bauer Media Sverige.
Priset för Årets stjärnskott delades ut redan tidigare under dagen till en minst sagt lycklig Stella Cocozza som tillsammans med Hanna Friberg gör succépodden 30s in the City på Podplay.
Prisregnet fortsatte sedan under kvällen där prestigefulla priser som Årets Morgonshow tillföll Gry Forssell med vänner och Årets underhållning radio gick till NRJ Morgon. NRJ Morgon fick också pris för Årets programpunkt med Felhörningen där misstolkade låttexter uppmärksammas, ofta med artisterna själva på plats. Hasse Aro med podden Fallen jag aldrig glömmer blev av lyssnarna framröstad till Årets programledare podd.
Och slutligen tillföll två fina kommersiella priser Bauer Media där Johnny´s tillsammans med Rockklassiker vann pris för Årets ljudkampanj med sin uppladdning inför Sweden Rock. Samt Barncancerfonden som tillsammans med Mix Megapol fick pris som Årets Branded Content för arbetet med Nallekonserten och Nalleturnén.
Samtliga priser på Guldörat 2024 för Bauer Media Sverige:
Årets stjärnskott:
Stella Cocozza - 30s in the city med Hanna och Stella
Årets morgonshow:
Gry Forssell med vänner
Årets underhållning radio:
NRJ Morgon
Årets programpunkt:
Felhörningen - NRJ Morgon
Årets programledare podd:
Hasse Aro - Fallen jag aldrig glömmer
Årets ljudkampanj:
Johnny’s: Den ultimata uppladdningen inför Sweden Rock på Rockklassiker
Årets Branded Content:
Barncancerfonden: Nallekonserten och Nalleturnén i samarbete med Mix Megapol