Wille från Uppsala ska spela inför 10 000 rockfans

27 maj 2024

I Nordax Banks och Rockklassikers tävling ”Rockstjärna för en dag” så blev vinnaren i år 25-åriga Wille Persson från Uppsala. Han ska få uppträda på Sweden Rock Festival inför en publik på 10 000 personer tillsammans med bandet Rockklassiker Allstars. ”En unik upplevelse och en barndomsdröm som går i uppfyllelse” säger Wille Persson.

Sweden Rock Festival pågår mellan den 5 och 8 juni och lockar över 40 000 besökare till Sölvesborg. Utöver rocklegendarer som Journey, Judas Priest, The Hives och Alice Cooper, spelar även traditionsenligt bandet Rockklassiker Allstars på festivalen.

För tredje året i rad genomfördes tävlingen ”Rockstjärna för en dag” på Rockklassiker, i samarbete med Nordax Bank. Årets vinnare, bland hundratals bidrag, är den 25-åriga Wille Persson från Uppsala. Till vardags studerar Wille företagsekonomi och musikproduktion, samt jobbar extra i en livsmedelsbutik. Han har spelat gitarr sedan han var 14 år och spelar i bandet Tad Morose och släpper egen musik under namnet Ocriah. Men detta blir första gången Wille spelar inför en så stor publik.

- Det är en unik upplevelse och en barndomsdröm som går i uppfyllelse. Som 15-åring besökte jag Sweden Rock för första gången, det minnet har verkligen etsats sig fast i mig. Att jag nu får uppleva att själv få stå och spela på den där scenen känns helt overkligt. Jag är otroligt peppad och redo, säger Wille Persson.

Nordax Banks marknadschef Hanna Belander kommer vara på plats och bevittna konserten på första parkett.
- Det är ett otroligt kul initiativ och vi har fått tusentals fantastiska bidrag från väldigt talangfulla människor i hela Sverige. Det har varit ett grymt kul samarbete med Rockklassiker och att gå igenom bidragen varje år är typ den roligaste arbetsuppgiften jag har. Förutom att få se vinnaren live då såklart.

Rockklassiker Allstars med Wille Persson spelar fredag 7 juni kl 13.00 – 14.00 på Pistonhead Stage.

Årets upplaga av Rockklassiker Allstars består av:
Nina Söderquist (Rockklassiker)
Blaze Bailey (Iron Maiden)
Robert Wells
Mikkey Dee (Scorpions)
Nicke Borg (Backyard Babies)
Magnus Henriksson (Eclipse)
Georg Härnsten Egg  (Dynazty)
Pontus Egberg  (King Diamond)
Tommy Gentry (The Raven Age)
Bosse Lindmark (Daltons)

Oliver Hofmann, presskontakt Nordax Bank